پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۰:۴۵

بندر شهید رجایی فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور

باشگاه خبری فراساحل: هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با ۳۰ درصد افزایش قرار گرفت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، داریوش باقر جوان در جمع خبرنگاران بیان کرد: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین ۳۲ مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا با ۳۰ درصد افزایش قرار گیرد. مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود: در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ بندرشهید رجایی با کسب ۳۰ درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بود. وی اضافه کرد: در این مدت یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۹۸۶ تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است. باقر جوان به میزان ترانزیت کالا در کشور اشاره کرد و گفت: آمار و اطلاعات جمع آوری شده حاکی از این است که طی ۶ ماهه نخست سال ۹۷ ، ۴۹۴۹ هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده‌ که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همچنین مرزهای پرویزخان، باشماق، بازرگان و شهید باهنر را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و ۷۳ درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها ۲۷ درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است. این مقام مسئول بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می‌کند.



  کد خبر : 5969
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :